SOR NB 18 city
SOR NB 18 city je model městského 18-ti metrového nízkopodlažního autobusu s kloubem. DPP je odebírá od září 2009 až doposud v rámci zakázky na 235 kusů do roku 2015. Lze však předpokládat, že jich bude nakonec mnohem více, a to kvůli zvýšené poptávce po kloubových autobusech v Praze. Navíc už jich v současnosti DPP vlastní 238 a stále se dodávají. Hned roku 2009 bylo dodáno 33 vozů, v roce 2010 16 kusů, 2011 98 kusů, 2012 23 kusů, v roce 2013 67 + 1 zapůjčený vůz SOR NB 18 city a nakonec roku 2014 zatím 3 kusy. Nosí ev. č. 66**, 67** a 68**, zmíněný zapůjčený autobus evidenční číslo 6997.
přední část, Nemocnice Krč
Jeho prototyp byl vyhotoven v roce 2006 společně s prototypem vozu NB 12. Sériová výroba započala v roce 2008 a trvá dodnes. Autobus je plně odvozen právě od SORu NB 12 a je tedy vybaven totožně. Splňuje emisní normu EURO 5, což je jedna z jeho největších předností. Má 5 dveří s otevíráním dovnitř, 3 v přední části a 2 v zadní části vozu. Všechny jsou vybaveny tlačítky pro otevření.
zadní část, Kačerov
U autobusů SOR NB 18 city došlo jak ke konstrukčním, tak ke změnám v designu interiéru. Počínaje vozem 6706 (od září 2011) je interiér ve světlejším, na oko lépe vypadajícím provedení. Nové je také pokrytí stropu autobusu zaoblenějšími tvary. Zajímavostí je, že tento světlý interiér nosí také starší vozy ev. č. 6655 a 6685, které byly sice původně vyráběny s tmavějšími vozy své řady, ale kvůli zdržení při výbavě vozů technkou už stihly dostat nové stropy. Od vozu 6751 (listopad 2012) se změnil interiér znovu. Strop byl ponechán, autobus je však už rovnou dodáván s červenými koženkovými sedačkami (postupně by se měly vyměnit látkové sedačky ve všech autobusech právě za tyto koženkové) a jsou zde nové skleněné přepážky dělící prostor dveří a prostor sedaček. Také jsou tu pozměněné jen detaily, jako například obnovená cedule STOP nade dveřmi, přidané barvy na podlaze, či štítek s měsícem vypršení záruční lhůty na dveřích do kabiny řidiče. Počínaje vozem 6826 (listopad 2013) je do interiéru NB 18 montována nová informační LCD obrazovka, která je větší, zejména širší (viz. obrázek níže) a interiér byl opět trochu přisvětlen. Spíše drobností už pak jsou lehce pozměněná okna a nová tlačítka STOP. K jedné konstrukční změně muselo dojít například tehdy, když v roce 2010 začaly vozům NB 18 praskat rámy mezi kloubem a 4. dveřmi. Musely se pak provizorně navařovat výztuhy, výrobce však další sérii upravil tak, aby nerovný povrch pražských silnic rámy přežily.
celý vůz, Nemocnice Krč
Autobus je poměrně dlouhý – měří 18,75 m a široký je 2,55 m. Vysoký je 2,75 m, má 44 pevných sedaček a 5 sklopných v první části vozu. Postaví se sem, alespoň dle informací od výrobce, 106 dalších cestujících. Autobus využívá motor Iveco Cursor F2BE 3681 B o výkonu 243 kW a převodovku má ZF, automatickou s 6+1 stupněm.
volant, Czechbus 2013
zbytek přístrojové desky, Czechbus 2013
nová obrazovka montovaná od vozu 6826, Kačerov
vůz zezadu, Nemocnice Krč
Komentáře
Přehled komentářů
Autobusy SOR NB 12,18, jsou podle mě nejhežčí autobusy co kdy tady v Praze jezdí.Hodně informací jsem se o nich dozvěděl právě na této webové stránce.
Re: autobusy SOR NB 18
(Admin, 17. 4. 2016 10:43)Těší mě, že Vám tato stránka pomohla. :) Bohužel už ji neaktualizuji, data jsou tedy starší.
autobusy SOR NB 18
(Jiří Burda, 23. 12. 2015 17:59)